Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Ζίκο: «Στο ποδόσφαιρο δεν κερδίζεις μόνο με το όνομα»


Για τους λόγους που τον έφεραν στον Ολυμπιακό, το ελληνικό πρωτάθλημα και το μέλλον των ερυθρόλευκων στο Champions League μίλησε ο Ζίκο σε ιστοσελίδα της πατρίδας του. Ο Βραζιλιάνος δηλώνει ικανοποιημένος με την επιλογή του να έρθει στο λιμάνι και αισιόδοξος για το στοίχημα του Ολυμπιακού στον δρόμο για τους «8» της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης.


Αναλυτικά η συνέντευξη του Ζίκο στην ιστοσελίδα www1.folha.uol.com.br:


Τι αίσθηση σας προκαλεί η εμπειρία σας σε τόσες χώρες;


«Πολιτιστικά είναι κάτι το φανταστικό. Έχεις την ευκαιρίες να προσκομίσει εμπειρίες και συνήθειες αλλά και διαφορετικά κλίματα. Έχω την ευκαιρία να εμπλουτίσω τις γνώσεις μου και να γνωρίσω διαφορετικούς πολιτισμούς. Όμως κάποια πράγματα δεν μπορείς να τα αποφύγεις. Σε καμία περίπτωση δεν θα έφευγα από την Τουρκία από τη στιγμή που είχα προσαρμοστεί πλήρως. Στην Ιαπωνία ολοκλήρωσα τον κύκλο μου, αφού έκανα τα πάντα εκεί, ως παίκτης, προπονητής διευθυντής αθλητικού τμήματος.


Θα ήθελα να συνεχίσω στην Τουρκία. Το πρόβλημα δεν είχε να κάνει με μένα, ούτε με τα αποτελέσματα, ούτε με τα χρήματα, αλλά με τους συνεργάτες μου που η διοίκηση της Φενέρμπαχτσε δεν τους ήθελε. Έτσι όταν έφτασε το τέλος του συμβολαίου μου και μου ζήτησαν να ανανεώσουμε τη συνεργασία μας εγώ δεν ήθελα. Όταν ήμουν εκεί έχασα πολλά καλά από την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Αγγλία επειδή πίστευα στην ομάδα μου.


Στη συνέχεια μου τηλεφώνησε ο Ριβάλντο, μου μίλησε για το έργο στο Ουζμπεκιστάν και δέχτηκα. Η πρόταση ήταν εξαιρετικά οικονομικά και δεν μπορούσα να την αρνηθώ. Πήγα εκεί και μετά ακολούθησε η Ρωσία».


Φύγατε λόγω της πρότασης από την ΤΣΣΚΑ;


«Δεν ήταν για τα χρήματα διότι κέρδιζα περισσότερα. Ο λόγος ήταν ότι ήθελα να επανέλθω στην Ευρώπη και η ΤΣΣΚΑ θα έπαιζε στο Champions League. Αλλά η εμπειρία μου δεν ήταν καλή διότι μία εβδομάδα πριν την έναρξη της διοργάνωσης μου έδωσαν τα παπούτσια στο χέρι».


Γιατί τόσο γρήγορα;


«Όταν χάνεις μεγάλους παίκτες και δεν έχεις τρόπο να ικανοποιήσεις τον κόσμο αν δεν πάρεις καλά αποτελέσματα, τότε όλο το βάρος πέφτει στον προπονητή. Οι κορυφαίοι παίκτες της ομάδας, Λοβ και Ζιρκόφ πουλήθηκαν. Με αυτούς η ΤΣΣΚΑ κέρδισε δύο τίτλους και το Ευρωπαϊκό Σούπερ Καπ. Ίσως να μην ήξεραν τον τρόπο εργασίας μου ο οποίος στηρίζεται στο διάλογο και στην δημοκρατία. Διαμαρτυρόμουν για την κακή οικονομική κατάσταση του συλλόγου, αλλά και οι συνθήκες δεν ήταν ευνοϊκές αφού για τέσσερις μήνες εργαζόμουν σε θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Ήθελα να είμαι ευτυχισμένος και εκεί δεν ήμουν».


Τότε ήρθε η πρόταση του Ολυμπιακού;


«Ναι. Τη μέρα που έφευγα από την Ρωσία, δέχτηκα στο αεροδρόμιο μια κλήση από τον Ολυμπιακό που με ρώτησαν αν με ενδιέφερε να αναλάβω. Είπα ότι με ενδιέφερε. Όταν έφτασα στο Παρίσι είχα πάνω από δέκα μηνύματα. Είχα μια περιπέτεια με τις αποσκευές μου και μέσα σε 24 ώρες έπρεπε να παρακολουθήσω την αναμέτρηση του Ολυμπιακού στο Champions League, όπου κερδίσαμε. Μπορεί οικονομικά τα πράγματα να είναι χειρότερα από την ΤΣΣΚΑ, αλλά θα ανταμειφθώ από τα αποτελέσματα της δουλειάς μου. Όποιος πιστεύει στον εαυτό του πρέπει να πολεμήσει. Δόξα τω Θεώ εξασφαλίσαμε τη συμμετοχή μας στην πρώτη φάση των νοκ άουτ του Champions League».


Από όσα έχετε δει ως τώρα, ποιες είναι οι πραγματικές πιθανότητες του Ολυμπιακού στο Champions League;


«Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Φυσικά και δεν είμαστε στα φαβορί. Σε τρεις μήνες που βρίσκομαι στον Ολυμπιακό δεν έχουμε παίξει ποτέ με την βασική ομάδα και έχω πέντε παίκτες που αντιμετωπίζουν προβλήματα τραυματισμών. Η ομάδα μου είναι καλή, με έμπειρους παίκτες που έχουν αγωνιστεί στις Ρεάλ Μαδρίτης, Γιουβέντους, Σεβίλλη και στην εθνική Αργεντινής. Έχω τρεις Βραζιλιάνους, τους Λεονάρντο, Ντουντού και Ντιόγκο.


Ο τελευταίος είναι παίκτης που μπορεί να κάνει τη διαφορά αλλά έχει παίξει μόλις δύο παιχνίδια μαζί μου λόγω τραυματισμού στο πόδι. Ο Λεντέσμα αντιμετωπίζει πρόβλημα στο γόνατο. Ο μοναδικός βασικός παίκτης της Εθνικής Ελλάδας από την ομάδα μου, ο Τοροσίδης επιστρέφει τώρα. Ο Γκαλέτι ο οποίος ήταν διεθνής με την Αργεντινή, ήταν μεγάλο διάστημα εκτός εξαιτίας τραυματισμών. Τώρα έρχονται τα νοκ άουτ. Στο σημερινό ποδόσφαιρο δεν κερδίζεις μόνο με το όνομα».


Η πίεση είναι μικρότερη στην Ελλάδα;


«Όχι, δεν υπάρχει πίεση. Είναι διαφορετικά. Εδώ στην Ελλάδα η πίεση δεν είναι φοβερή, όπως στην Τουρκία που έβραζαν. Αλλά αυτό είναι καλό».


Ολοκληρώνοντας, ο τεχνικός των ερυθρόλευκων έδωσε τα δικά του προγνωστικά για το Μουντιάλ του 2010, χρίζοντας φαβορί κατάκτησης του την ομάδα της Ισπανίας: «Είναι πολύ δύσκολο να πεις, σχεδόν έναν χρόνο πριν. Αν άρχιζε το Παγκόσμιο Κύπελλο αύριο θα έλεγα την Ισπανία η οποία αποδίδει το καλύτερο ποδόσφαιρο. Η Γερμανία είναι επίσης πολύ ισορροπημένη και είναι πάντοτε ισχυρή χώρα. Η Αργεντινή μπορεί να μπει στο κόλπο και η Πορτογαλία που διαθέτει μερικούς από τους καλύτερους παίκτες στον κόσμο».

Δεν υπάρχουν σχόλια: